fidki shcd shdj fvhd l,j,v ihd [sj[, بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو عنوان مطلبی است که امروز در دانشنامه تی تیل برای شما آوردهایم در این مقاله علاوه ر آموزش روشهای صحیح بهینهسازی سایت قصد داریم تا همین مقاله را برای کلمات کلیدی : سئو و بهینهسازی سایت , سئو سایت , قیمت سئو , آموزش سئو , خدمات سئو , سئو ویکیپدیا,سئو رایگان و سئوچیست؟ که از کلمات مهم و مرتبط با عنوان این مقاله میباشند بهینه کنیم شما با الگوبرداری از این مقاله نیز میتوانید برای بهینهسازی مطالب وبسایت خود الگوبرداری کنید . البته نیاز به یادآوری نیست که سئوی اشتباه لطمات جبرانناپذیری را بر بدنه وبسایت شما وارد خواهد کرد.
برای بهینه بودن سایت باید برسی شود
- سئو و بهینهسازی سایت
- اعتبار سنجی کد ها
- متا تگ ها
- تایتل
- دسکرپشن
- محتوا
- متا کیورد ها
- تگ های اپن گراف
- شبکه های اجتمایی
- بک لینک ها
- چگالی کلمات
- تصاویر
- amp چیست
سئو و بهینهسازی سایت
سئو و بهینهسازی سایت: امروزه باوجود شکلگیری وبسایتهای مختلف و هم موضوع در سطح اینترنت و الا گرفتن رقابت برای به دست آوردن جایگاه بهتر در موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل سئو و بهینهسازی وبسایت را به یک امر حیاطی و مهم و غیرقابلانکار برای هر وبسایت بدل کرده است .
ما در این مقاله بهترین روشهای سئوی یک مطلب را به شما آموزش خواهیم داد .
بهینه بودن کدهای سایت
بهینه بودن کدهای سایت یکی از موارد مهم ازنظر موتورهای جستجوگر مثل گوگل هست . بایستی از خطاهایی که در کدهای سایت وجود دارد پرهیز کنید وقتی سایت خود را آماده راهاندازی کردید با استفاده از این سایت ولیدیتی کدهای سایت خود را برسی کنید و اگر خطایی را مشاهده کردید برطرف کنید.
متا تگها و تأثیر آن بر روی سئوی سایت
متا تگها ( Meta Tag ) و تأثیر آن بر روی سئوی سایت یکی از مباحث مهم در امر بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل هست . متا تگها در صورت استفاده صحیح بسیار مفید و بهتر است بگوییم برای وبسایت واجب میباشند ولی در صورت استفاده ناصحیح از آنها میتواند بهشدت رتبه وبسایت را کاهش دهد .برای مطالعه روش صحیح استفاده از متا تگ ها به این لینک مراجعه کنید.
تایتل در بحث سئو
مهمترین بخش برای نمایش در جایگاههای برتر موتورهای جستجو پس از محتوای ناب و دستاول تایتل یا همان عنوان صفحات شما می باشد . عنوانی که برای صفحات خود انتخاب میکنید نبایستی از 15 کاراکتر کمتر و از 60 کاراکتر بیشتر باشد البته اگر از این مقدار بیشتر هم باشد مشکلی برای وبسایت به وجود نمیآید تنها بخشی ازعنوان که خارج از این محدوده است را گوگل محاسبه نخواهد کرد و تنها 60 کاراکتر ابتدایی را در هنگام ثبت مطالب نمایش خواهد داد . مقدار 60 کاراکتر نیز مقداری تقریبی است که گاها مشاهدهشده که بیشتر یا کمتر بوده است .
در عنوان مقالات از کلمات کلیدی و مهم موجود در مقاله استفاده کنید , کلمه کلیدی مهم خود را در ابتدای تایتل مقاله به کار بگیرید , از کلمات تکراری بصورت غیر طبیعی در عنوا مقاله استفاده نکنید , با توجه به سئوی 20 گوگل سعی کنید تایتل ها را بصورت محاوره ای استفاده کنید زیرا جستجوی محاوره ای در سال های آینده رواج پیدا خواهد کرد (طی پیش بینی گوگل) .
دیسکریپشن و نحوه استفاده آن در مقالات
دیسکریپشن و نحوه استفاده آن در مقالات یکی دیگر از موارد کلیدی و مهم برای مقالات گوگل پسند هست . یکی از میران ارشد گوگل در سخنان خود که بهتازگی منتشرشده است بیان میکند گوگل وبسایتهایی را که دیسکریپشن مناسب دارند دوست دارد »» این جمله میتواند پایانی برای شک کردن در خصوص قرار دادن یا ندادن دیسکریپشن برای پستها باشد .
در دیسکریپشن از جملات کوتاه و مفهومی استفاده کنید , از تکرار بیشازحد کلمات خودداری کنید , بیش از 160 کاراکتر استفاده نکنید , سعی کنید دیسکریپشن در ابتدای مقاله یا پاراگراف اول مقاله را دارا باشد ,سعی کنی عنوان مقاله را در ابتدای دیسکریپشن قرار دهید.
محتوای مقالات و تأثیر آنها بر روی سئو
همانطور که در مقالات قبلی در خصوص محتوا و تأثیر آن بر روی سئوی سایت بیانشده است محتوا مهمتری بخش از سئوی داخلی یک وب سایت بهحساب میآید. محتوا میبایستی مرتبط با عنوان مقاله و دارای کلمات کلیدی موردنظر باشد باید توجه داشته باشید از تکرار بیمورد کلمات کلیدی بپرهیزید که این خود میتواند باعث رتبه نگرفتن مقاله شما در میان رقبای شما باشد محتوای تکراری ثبت نکنید. از محتوای دیگر سراچهها استفاده نکنید زیرا گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر بهسادگی میتوانند محتوای تکراری را شناسایی و سایت شمارا بهعنوان یک سایت کپیبردار علامتگذاری کنند محتوای کپی شده از دیگر سراچهها نهتنها میتواند رتبه مقاله شمارا کاهش دهد بلکه میتواند به شکل قابلتوجهی رتبه کلی سایت شمارا پایین بیاورد. پاراگراف اول مقاله شما بسیار مهم است از کلمات کلیدی خود در پاراگراف اول مقاله استفاده کنید. سر تیترها بایستی حاوی کلمات کلیدی باشند. ۲ تگ h2 و چند تگ h3 در مقاله استفاده کنید. کلمات کلیدی خود را در مقاله پخشکنید مثلاً ما در این مقاله در خصوص کلمات کلیدی سئو و بهینهسازی سایت، سئو سایت، قیمت سئو و کلمات کلیدی دیگر صحبت کرده ایم که آنها را در مقاله یک بار در پاراگراف اول و یک بار در این مکان استفاده نموده ایم . متن مقاله هم هرچقدر بیشتر باشد بهتر است البته یک سری از سئو کاران بر این عقیده هستند که 300 کلمه بهترین مقدار است اما تجربیات شخصی بنده نشان داده است متن طولانی تر شانس بیشتری برای رتبه گرفتمن در گوگل دارد.
متا کیورد ها Meta Keywords و تاثیر آن بر سئو
متا کیورد ها Meta Keywords درگذشته برای شناساندن محتوای سایت به موتورهای جستجو استفاده میشده است که بسیاری از سئو کاران از آنها برای فریب موتورهای جستجو بخصوص گوگل استفاده میکردند پس از گذشت چند سال و اضافه شدن الگوریتمهای جدید به گوگل کمکم متا کیورد تأثیر خود را در نتایج جستجو از دست داد تا جایی که خود گوگل اعلام کرد متا کیورد تاثیری بر روی سئوی وبسایت ندارد ولی به علت عادت قدیمی سئو کاران و تأثیرات خوبی که با متا کیورد از نتایج جستجو کسب میکردند همچنان ثبت کردن متا کیورد در میان سئو کاران متداول است اما درواقع متا کیورد دیگر هیچ تأثیری بر روی نتایج گوگل ندارد ولی شاید در بعضی از موتورهای جستوجوی دیگر تأثیر داشته باشد.
متاتگ اپن گراف Open Graph و تاثیر آن بر بهبود رتبه مقاله
متاتگ اپن گراف Open Graph و تأثیر آن بر بهبود رتبه سایت را میتوان بهصورت تجربی 5 از 100 حساب کرد. متا تگهای اپن گراف برای مشخص کردن عنوان و توضیحات در شبکههای مجازی استفاده میشوند. موتورهای جستجو نیز ازآنجاییکه با تگهای اپن گراف میتوانند اطلاعات اضافی از مطلب یا مقاله ثبتشده دریافت کنند قطعاً این مورد میتواند تأثیر بر روی سئوی وبسایت داشته باشد بهتر است از تگهای اپن گراف در سراچهتان استفاده کنید اگر از ورد پرس استفاده میکنید افزونههای بسیاری برای این کار وجود دارد و اگر از سیستم اختصاصی برای وبسایت خود استفاده کردهاید بایستی به دیگر مقالات ما در سایت مراجعه کنید.
شبکه های اجتمایی و سئو
شبکههای اجتماعی نیز یکی از موارد بسیار مهم در رتبه گرفتن وبسایت شما در گوگل است. اگرچه تمامی شبکههای اجتماعی برای جمعآوری امتیاز برای وبسایت و بهبود رتبه آن موردتوجه قرار میگیرد اما ازآنجاییکه شبکه اجتماعی گوگل پلاس متعلق به خود گوگل است گوگل نیز اهمیت بیشتری به آن میدهد و فعالیت کردن در گوگل پلاس بیش از دیگر شبکههای اجتماعی بر روی بهبود رتبه وبسایت تأثیر خواهد داشت. مطالب وبسایت خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. صفحهای پربازدید و با دنبال کننده بالا در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. در شبکههای اشتراک ویدئو فعالیت داشته باشید در سال 20 گوگل اهمیت بسیاری به ویدئوها داده است. در اینستا گرام، فیسبوک، تویتر، گوگل پلاس و دیگر شبکههای اجتماعی بهصورت روزانه فعالیت داشته باشید.
بک لینکها و چگونگی تأثیر آنها بر روی بهبود رتبه سایت
بک لینکها و چگونگی تأثیر آنها بر روی بهبود رتبه سایت بسیار پیچیدهتر از آن است که بتوان با یک پاراگراف در این مقاله در خصوص روش صحیح آن توضیح داد برای مطالعه بیشتر در خصوص بک لینکها میتوانید به مقاله بک لینک و تأثیر آن بر سئو مراجعه کنید. ولی بهصورت مختصر میتوان گفت پایه و اساس موتور جستجوی گوگل را بک لینکها تشکیل دادهاند اما استفاده از بک لینکها برای بالا بردن رتبه وبسایت بسیار حساس و خطرناک و مهم است. بک لینکهای غیرطبیعی ایجاد نکنید گوگل بهسادگی بک لینکهای ساختگی را شناسایی میکند. از وبسایتهای قدیمی و باسابقه بالا بک لینک دریافت کنید. از وبسایتهای اسپم بک لینک دریافت نکنید، صفحاتی که از آنها بک لینک دریافت میکنید میبایستی با محتوای مقاله و وبسایت شما مرتبط باشند. دریافت بک لینک از وبسایتهای با محتوای غیر مرتبط هیچ تأثیر مثبتی بر روی سئوی وبسایت ندارد.
چگالی کلمات در مقاله چگونه باید باشد؟
چگالی کلمات کلیدی در مقاله میبایستی حدود 2 درصد باشد یعنی در ۱۰۰ کلمه ۲ بار کلمات تکرار شده باشد تکرار بیش از این مقدار میتواند موجبات رتبه نگرفتن صفحه شما در گوگل را فراهم کند. البته این 2 درصدی که بیانشده است بر اساس تجربه و آزمونوخطا بوده است و تقریبی، گاها مشاهده گردیده که کلماتی با چگالی بالا تا ۱۰ درصد هم مقاله جایگاه خوبی کسب کردهاند و گاها هم دیدهشده که با چگالی کمتر از 2 درصد هم مقاله در صدر نتایج جستجو قرارگرفته است. گوگل بیش از 200 الگوریتم دارد که رعایت کردن تمام آنها در کنار یکدیگر میتواند جایگاه کلمات شمارا در گوگل بهبود ببخشد صرف اینکه چگالی کلمات را رعایت کنید و توقع داشته باشید در کلمات کلیدی مهم در صفحه اول باشید خیالی پوچ خواهد بود. اگر تمام الگوریتمهای گوگل را نیز رعایت کنید باز نمیتوان بهصورت ۱۰۰ درصد اطمینان داشت که در جایگاه نخست قرار بگیریم. تمام موارد بهصورت تقریبی بوده و شرایط را برای بهبود رتبه در گوگل فراهم میکنند و دیگر هیچ.
آیا تصاویر یا ویدئو بر روی سئو تأثیر دارد؟
در پاسخ به این سؤال که آیا تصاویر یا ویدئو بر روی سئو تأثیر دارد بایستی عرض کنم که استفاده از تصاویر و ویدئوها تأثیر بسیار زیادی بر روی سئوی وبسایت و بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو دارد تا آنجایی این مورد قابلتوجه است که حتی مطالبی که یک کلمه هم در محتوای خود ندارند میتوانند در صدر نتایج جستجو قرار بگیرند.
یکسری موارد را میبایستی در استفاده از تصاویر رعایت کنید؛ که عبارتاند از: برای تصاویر از تگ alt و title استفاده کنید، از تصاویر باکیفیت استفاده کنید، به حجم تصاویر دقت کنید و برای استفاده در صفحات تصویر بایستی متناسب با صفحه شما بریده شود یعنی برای نمایش یک تصویر در سایز ۱۰۰px در ۱۰۰px یک تصویر ۲۰۰۰px در ۲۰۰۰px لود نکنید.
از ویدئو و تصاویر و نقشههای گوگل در مقالات خود استفاده کنید زیرا این موارد در سئوی مستقیم وبسایت شما تأثیر خواهند داشت و همچنین میتوانند از طریق جستجوی تصاویر گوگل و جستجوی ویدئوهای گوگل برای شما بازدیدکننده با ارمغان بیاورند.
AMP چیست و چه تأثیری بر روی سئوی سایت دارد؟
AMP چیست و چه تأثیری بر روی سئوی سایت دارد؟ amp یا همان استاندارد گوگل برای بهینهسازی نمایش وبسایتها بر روی تلفنهای همراه نام پروژه جدید گوگل است که بهتازگی منتشرشده است بسیاری از وبسایتهای بزرگ نیز از این استاندارد استقبال کردهاند گوگل با ارائه این استاندارد قصد دارد تا وبسایتها را مجبور به استفاده از صفحات استاندارد بر روی موبایل و تلفنهای هوشمند کند با این استاندارد دیگر بسیاری از جی کوئری ها در موبایل لود نمیشود پَروَنجاهای فلش دیگر نبایستی در موبایل لود شود و یکسری موارد که موجبات سرعت بخشیدن به لود صفحات موبایلی شوند. برای استفاده از این استانداردهای گوگل میبایستی وقتی کاربر با موبایل وارد سایت شما میشود بهصورت خودکار به صفحات موبایلی منتقل شود که با amp مشخص خواهند شد گوگل به این موضوع اهمیت بسیاری داده است و تا جایی که بهاحتمالزیاد در سال آینده تمامی وبسایتها به علت افت رتبه در موتورهای جستجو مجبور به استفاده از این استاندارد شوند. البته به نظر من این امکان وجود دارد این پروژه گوگل هم مانند بسیاری دیگر از پروژههایش بیسرانجام بماند و شکست بخورد. تا جایی که بنده اطلاع دارم بسیاری از وبسایتهای بزرگ هم هنوز زیر بار استفاده از این استاندارد نرفتهاند. دلیل آنهم کم بودن امکان استفاده از قابلیتهای وب تو این استاندارد است. بایستی صبر کنیم تا ببینیم در آینده برخورد وبسایتها با این پروژه گوگل چگونه خواهد بود. بنده خودم فعلاً استفاده نکردم. ولی تو تأثیرش برای بالا آمدن در موتورهای جستجوگر (گوگل) شکی ندارم.
در این مقاله در خصوص بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو صحبت کردیم که سرتیتر های آن عبارت بودند از سئو و بهینهسازی سایت ، اعتبار سنجی کد ها سایت چگونه است ، متا تگ ها چیست و کاربرد آن کدام است ، تایتل و تاثیر آن بر بهبود رتبه سایت ، دسکریپشن چست و چه تاثیری بر روی سئو دارد ، محتوا خوب برای یک مقاله بایستی چگونه باشد ، متا کیورد ها چه تاثیری بر روی سئوی سایت دارند ، تگ های اپن گراف کدامند ، آیا شبکه های اجتمایی بر روی بهبود رتبه سایت تاثیر دارند ، بک لینک ها چگونه می توانند ما را برای بهبود رتبه یاری دهند، چگالی مناسب کلمات در یک مقاله چند است ، تصاویر چگونه بر روی سئو تاثیر دارند ، amp چیست، امیدوارم توانسته باشم با این مقاله مقداری بر علم شما اضافه کنم . ما را با نظرات خود یاری کنید . و اگر راهکار های بهتری را نیز برایبهبود رتبه در موتور های جستجوگر سراغ دارید در نظرات با دیگر کاربران در میان بگذارید.
اگر برای بهینه سازی وب سایت خود با مشکل روبه رو هستید بهینه سازی وب سایت خود را به مابسپارید
09192143350 پشتیبانی در ساعات اداری و غیر اداری
لطفا هنگام کپی برداری لینک منبع را قید بفرمایید این مورد بر روی سئوی مطالب شما هم تاثیر خواهد داشت .
نت و تبلچر شب طولانی از علی مولایی برای گیتار به همراه تبلچر و ملودی
گوگل ,سایت ,مقاله ,استفاده ,سئو ,روی ,بر روی ,روی سئوی ,کلمات کلیدی ,استفاده از ,بهبود رتبه ,برای موتورهای جستجو ,چگونگی تأثیر آنها ,فعالیت داشته باشید ,سئوی وبسایت ندارد
درباره این سایت